Ben je nog niet bekend met Familieportretjes.nl? Neem dan een kijkje bij de veel gestelde vragen met antwoorden. Kom je er nog steeds niet uit? Dan kun je altijd een berichtje sturen!

Hoe kan ik betalen?
Met iDEAL, Paypal, Bankcontact of creditcard.

Hoeveel zijn de verzendkosten?
Digitaal niet van toepassing.
Fysieks worden per brievenbus- of pakketpost verstuurd voor €5,00 in NL en €8,00 naar BE. Dit zijn de kosten voor de verzending, verwerking en het verzendmateriaal. Je kunt in de winkelwagen zien hoeveel het is. Als je bestelling boven de €100,00 is, betaal je geen verzendkosten.

Wat is de levertijd?
Zodra de betaling is afgerond:
Digitaal circa 3 werkdagen tekentijd.
Fysiek eerst circa 3 werkdagen tekentijd en zodra je je akkoord hebt gegeven op een ontwerp wordtje product in 3 á 4 werkdagen verzonden.

Ik heb geen email gekregen, hoe kan dat?
Controleer je spam/ongewenste reclame map, de kans is groot dat ie daar in terecht is gekomen. Om dat in de toekomst te vermijden raad ik aan om info@familieportretjes.nl aan je adresboek toe te voegen.

Ik ben niet tevreden met mijn aankoop, kan ik mijn geld terug krijgen?
Ontwerpen worden aan de hand van je eigen keuzes ontworpen, dus het is niet mogelijk, tenzij wij natuurlijk een inhoudelijke fout hebben gemaakt, dan is het een ander verhaal. Dat gezegd, wil ik graag dat je happy bent met je aankoop bent, dus als je een product wil retourneren, stuur dan email met je reden en dan zal ik proberen je probleem op te lossen.

Mijn bestelling is een kadootje, kan ik het laten inpakken?
Ja hoor! Geef het door bij de opmerkingen en dan zorgen wij ervoor (niet van toepassing bij digitale producten).

Verkopen jullie ook kadobonnen?
Jazeker! Je kunt hier in de shop printable kadobonnen vinden die je per email ontvangt en zelf thuis kunt printen.

Het product dat ik graag wil, wordt niet aangeboden, wat nu?
Stuur een berichtje en dan kijk ik wat mogelijk is!

Is er ook een familieportretjes nieuwsbrief?
Nee, maar als je de Facebook of Instagram in de gaten houdt, blijf je op de hoogte.

Kan ik ook als bedrijf een bestelling plaatsen?
Natuurlijk! Stuur een email met wat je in gedachten hebt.

Ik wil een product van je reviewen op mijn blog, kun je me er een gratis opsturen?
Ik vind het altijd leuk om samen te werken, dus stuur me een berichtje en dan kijken we wat we voor elkaar kunnen betekenen.

Ik vind de ontwerpen super, kan ik ze ook verkopen in mijn shop?
Nee, aangezien de producten custom made zijn, is dat niet mogelijk.

Het lijkt mij leuk om ook portret ontwerpen aan te bieden in je shop, wil je samenwerken?
Momenteel bied ik alleen mijn eigen stijl aan, maar mocht daar ooit verandering in komen, zal ik dat posten op social media.

Staat je er vraag niet tussen? Stuur me een email en dan ik die z.s.m. beantwoorden.

Waarom moet ik het portret + product los bestellen?
Omdat je misschien één portret wil, maar dat op meerdere producten wil toepassen en dan zou het onzin zijn om voor ieder product weer opnieuw voor een portret te moeten betalen.

Waarom kan ik niet online al meteen een voorbeeld van mijn keuzes zien?
Dit is ter bescherming van mijn ontwerpen, op deze manier kunnen ze niet (makkelijk) gebruikt worden zonder mijn toestemming. Ik heb meestal 1 tot 3 werkdagen (afhankelijk van de drukte) nodig om je tekening samen te stellen, dus héél lang hoef je ook niet te wachten.

Mijn kapsel, favoriete jurk of accessoire die ik graag in het portret wil staat er niet tussen?
Stuur me een berichtje en dan kan ik kijken of ik het kan voor je kan maken.

Ik wil graag iets van Disney (of ander groot merk) op de kleding, kan dat?
Nee, dit zijn bijna altijd ©/® beschermde ontwerpen dus daar mag ik niks mee doen.

Ik ben iets vergeten in te vullen, wat nu?
Probeer me zo snel mogelijk te emailen, vermeld het ordernummer en dan zal ik er rekening mee houden als ik aan het tekenen ga.

Ik wil graag iets bijzonders aan het ontwerp toevoegen om het echt persoonlijk te maken, kan dat?
Het hangt er van af wát je graag wil, maar stuur me gewoon een berichtje en dan kijken we er samen naar. Hou er alvast rekening mee dat het waarschijnlijk onder een ‘extra element’ valt, en er dus extra kosten bij komen.

Een familielid zit in een rolstoel, kun je dat ook tekenen?
Jazeker! Dat is geen probleem, zie hier een voorbeeld. Hier zitten geen extra kosten aan verbonden, je kunt het invullen bij de opmerkingen.

Een lief familielid is er niet meer, maar we willen hem/haar wel graag erbij hebben, kan dat?
Natuurlijk. Dat kan in de vorm van een vlinder, een idee van een een ouder toen ik het voor de eerste keer tekende. Maar als je het fijner vind, kan het ook een sterretje of hartje zijn; met of zonder naam.

Staat je er vraag niet tussen? Stuur me een email en dan ik die z.s.m. beantwoorden.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn product ontvang?
Ik reken maximaal 3 werkdagen tekentijd, maar meestal is het sneller.

Welk bestand krijg ik?
Dat hangt er van af wat je besteld. Je kunt deze informatie bij het product zelf vinden.

R A A M T E K E N I N G   +   K R I J T S T I F T

Hoe maak ik een raamtekening?
Heel makkelijk! Vind hier de instructies (met foto’s).

Heb ik voor de grote maten een special printer nodig?
Nee, alle maten zijn verdeeld over A4 velletjes (gewoon printerpapier), grote maten bestaan uit meerdere vellen dus je moet ze dan eerst aan elkaar plakken voordat je begint met tekenen.

Ik kijk me scheel met het overtrekken, kan ik daar iets aan doen?
Ja! Als je één oog dicht houdt en zo recht mogelijk voor de print gaat staan, zal dat een stuk beter worden.

Kan ik de ramen poetsen terwijl de raamtekening er op zit?
Nee, dan veeg je het ontwerp weg.

Ik heb een fout gemaakt, hoe haal ik dat weg zonder de rest van de tekening te verpesten?
Neem een thee- of poetsdoek en maak daarvan een puntje (goed) nat. Veeg met de doek op een vinger de fout weg. Maak droog voordat je doorgaat met tekenen.

Hoe lang blijft een raamtekening zitten?
Dit hangt een beetje van de stift af die je gebruikt, maar zolang jij het niet nat maakt of er aan komt, blijft de tekening in principe gewoon zitten.

Hoe krijg ik de krijtstift weer van het raam?
Indien je een raamtekening + krijtstift hier in de shop heb gekocht, dan kun je de krijtstift heel makkelijk verwijderen met water. Het is wel aan te raden, dat als de tekening er een tijdje op heeft gezetten, om een sopje of Glassex te gebruiken.

Ik heb de tekening verwijderd, maar er blijven vage lijnen staan, hoe kan ik die verwijderen?
Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar heb het in de groep gegooid op Facebook, dit waren de adviezen (ik hoop dat er iets tussen staat!):
Marieke A Ouderwets raampje soppen of met Glassex, schoon nazemen en evt met droge microvezeldoek nog extra opwrijven.
Meggy v D Ramen lappen met azijn en druppels vloeibaar Dreft.
Marie-José J Eerst je raam gewoon schoon wassen, daarna nog eens wassen met Ammoniak en klein beetje afwasmiddel in je (natuurlijk warm ;)) water!
Franciska d V Eerst met water en doek de tekening eraf halen en dan met Dasty ontvetten. En daarna gewoon ramen lappen!
Laetitia K Ramen wassen en dan nawrijven met een oude krant.
Marieke v Z WD40, klein beetje op een papieren doekje en je veegt alles zo weg, zelfs de waterproof stiften.

De krijtstift (tekening) ziet er streperig uit, kan ik daar iets aan doen?
Nee, doordat je met een stift werkt, zul je het altijd blijven zien. Maar! Neem ook eens een kijkje aan de buitenkant, daar zal het wel heel strak en dekkend uitzien.

Staat je er vraag niet tussen? Stuur me een email en dan ik die z.s.m. beantwoorden.

A L G E M E E N

Hoe lang duurt het voordat ik mijn product ontvang?
Dit varieert per item. Gemiddeld rekenen we 3 werkdagen voor teken-tijd en 3 á 4 dagen om het product te realiseren. Je ontvangt een email als je bestelling is afgerond en verzonden is (en indien van toepassing, ook een email met de TT).

P L A N K
Kan ik de plank gebruiken?
Dat is alleen mogelijk als je de plank is ingeolied (deze optie kun je selecteren bij het plaatsen van je bestelling).

Kan de plank in de afwasmachine?
Kort, maar krachtig: nee.

K A A R T J E S

Kan ik bij jou ook enveloppen bestellen?
Nee, ik raad enveloppenland.nl aan, die hebben een heel leuk assortiment van simpel tot bijzondere floppen (non-spon).

Kan ik ook gevouwen/dubbele kaarten bestellen?
Dit is momenteel geen standaard-optie, maar zeker mogelijk. Stuur me een berichtje met je wensen!

P O S T E R

Hoe wordt de poster verzonden?
In een koker. Op deze manier blijft deze onderweg onbeschadigd.

S T I C K E R

Is de sticker hergebruikbaar?
Nee, maar zolang het oppervlakte niet poreus is, kun je de sticker verwijderen zonder de ondergrond te beschadigen.

S T E M P E L

Wanneer zullen de stempels verkrijgbaar zijn in de shop?
We (Marieke + Anke) zijn druk bezig met het bedenken van de beste uitvoering van de stempels; zodra er een concrete datum is, zullen we dat bekend maken op social media.

Staat je er vraag niet tussen? Stuur me een email en dan ik die z.s.m. beantwoorden.